Regras do Jogo da Vida
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ita redarguitur ipse a sese, convincunturque scripta eius probitate ipsius ac moribus. Aliud igitur esse censet gaudere, aliud non dolere. Vos autem cum perspicuis dubia debeatis illustrare, dubiis perspicua conamini tollere. Nam si amitti vita beata potest, beata esse non potest. Duo Reges: constructio interrete. Sed in rebus apertissimis nimium longi sumus.
Hoc etsi multimodis reprehendi potest, tamen accipio, quod dant.
Nos paucis ad haec additis finem faciamus aliquando; Laboro autem non sine causa; Introduci enim virtus nullo modo potest, nisi omnia, quae leget quaeque reiciet, unam referentur ad summam. Ut in voluptate sit, qui epuletur, in dolore, qui torqueatur. Simul atque natum animal est, gaudet voluptate et eam appetit ut bonum, aspernatur dolorem ut malum. Sed tamen omne, quod de re bona dilucide dicitur, mihi praeclare dici videtur. Illum mallem levares, quo optimum atque humanissimum virum, Cn. Hoc est non modo cor non habere, sed ne palatum quidem. Si mala non sunt, iacet omnis ratio Peripateticorum.
Num quid tale Democritus? Quid igitur, inquit, eos responsuros putas? Quod mihi quidem visus est, cum sciret, velle tamen confitentem audire Torquatum. Nam, ut sint illa vendibiliora, haec uberiora certe sunt. Non est igitur summum malum dolor. Praeteritis, inquit, gaudeo. Habes, inquam, Cato, formam eorum, de quibus loquor, philosophorum. Oculorum, inquit Plato, est in nobis sensus acerrimus, quibus sapientiam non cernimus. Videmus igitur ut conquiescere ne infantes quidem possint. Vide ne ista sint Manliana vestra aut maiora etiam, si imperes quod facere non possim.
Polycratem Samium felicem appellabant. Quam ob rem tandem, inquit, non satisfacit? Qui-vere falsone, quaerere mittimus-dicitur oculis se privasse; Ita enim vivunt quidam, ut eorum vita refellatur oratio. Id Sextilius factum negabat. Cuius ad naturam apta ratio vera illa et summa lex a philosophis dicitur. Sed ad illum redeo. Nescio quo modo praetervolavit oratio.
Sed tamen intellego quid velit. Igitur neque stultorum quisquam beatus neque sapientium non beatus. Sed in rebus apertissimis nimium longi sumus. Sed ad rem redeamus; Qualis ista philosophia est, quae non interitum afferat pravitatis, sed sit contenta mediocritate vitiorum? Duarum enim vitarum nobis erunt instituta capienda. At, si voluptas esset bonum, desideraret. Quae quidem sapientes sequuntur duce natura tamquam videntes;
Regras do Jogo da Vida
Ab hoc autem quaedam non melius quam veteres, quaedam omnino relicta. Vide, ne etiam menses! nisi forte eum dicis, qui, simul atque arripuit, interficit. Quaesita enim virtus est, non quae relinqueret naturam, sed quae tueretur. Sed quid sentiat, non videtis. Dat enim intervalla et relaxat. Atque hoc loco similitudines eas, quibus illi uti solent, dissimillimas proferebas. Sed tu istuc dixti bene Latine, parum plane. Sed fortuna fortis;
Sed haec in pueris;
Res tota, Torquate, non doctorum hominum, velle post mortem epulis celebrari memoriam sui nominis. Tum ille timide vel potius verecunde: Facio, inquit. Tum ille: Tu autem cum ipse tantum librorum habeas, quos hic tandem requiris? Tria genera bonorum; Haec bene dicuntur, nec ego repugno, sed inter sese ipsa pugnant.Regras do Jogo da Vida Est tamen ea secundum naturam multoque nos ad se expetendam magis hortatur quam superiora omnia. Idem etiam dolorem saepe perpetiuntur, ne, si id non faciant, incidant in maiorem.
Prodest, inquit, mihi eo esse animo.
Nunc haec primum fortasse audientis servire debemus. Id mihi magnum videtur. Hoc enim Regras do Jogo da Vida in philosophia constituta sunt omnia. Ut pulsi recurrant? Egone quaeris, inquit, quid sentiam? Obsecro, inquit, Torquate, haec dicit Epicurus?